Huur betalen

Bij Weller betaalt u de huur vóór het begin van elke nieuwe maand. Dat kan op verschillende manieren:

  • via automatische incasso
  • via internetbankieren (iDEAL of handmatig)
  • pinnen in de Wellerij
  • online betalen via MIJNweller
  • via een betaallink per mail (op uw eigen verzoek)

Betaal op tijd

Het is belangrijk om de betaalwijze te kiezen die bij u past en die u helpt om de huur elke maand op tijd vooruit te betalen. Dat is altijd vóór of op de 1e van de nieuwe maand. Wilt u meer weten over uw betaalmogelijkheden? Of wilt u uw betaalwijze aanpassen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Automatische incasso is de meest zorgeloze manier om iedere maand op tijd de huur te betalen. Bij automatische incasso machtigt u Weller om de huur elke maand vooruit op de 20ste, 25ste of op de 1e dag van de maand van uw bankrekening af te laten schrijven. U kunt deze dag zelf kiezen. In uw beveiligde bankomgeving ziet u elke maand welke automatische incasso’s zijn ingepland. Zo heeft u altijd overzicht over uw geldzaken.

Wilt u uw betaalwijze aanpassen?

Als u voor automatische incasso kiest, kunt u hieronder de machtigingskaart invullen. Wilt u de machtiging om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven intrekken? Bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of omdat u liever een andere betaalwijze kiest. Neem dan contact met ons op.

Machtigingsformulier voor automatische incasso 

Wilt u uw machtiging voor automatische incasso wijzigen? Dat kunt u doen door onderstaand formulier in te vullen en naar ons te verzenden. Wij regelen de wijziging bij de bank. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen. Dan helpen wij u verder.

Machtiging wijzigen formulier

U kunt de huur zelf via internetbankieren overmaken. U ontvangt dan elke maand rond de 10de een factuur van Weller. U kunt zelf aangeven of u de factuur digitaal via e-mail of op papier van ons ontvangt. Daarna heeft u ruim twee weken de tijd om de huur te betalen. Voor de 1e van de nieuwe maand moet de huur betaald zijn.

Betalen met iDEAL

Vanuit de digitale factuur kunt u de rekening direct via iDEAL aan ons overmaken. Dat is wel zo makkelijk, want alle gegevens, zoals uw klantnummer en ons rekeningnummer, zijn door ons al ingevuld. 

Handmatig overmaken

U kunt het bedrag ook handmatig overmaken naar:
Stichting Weller Wonen
Bankrekeningnummer: NL95 INGB 0001 0587 14
BIC: INGBNL2A
Vermeld bij het overmaken uw klantnummer. U vindt dit nummer bovenaan de brieven die u van Weller ontvangt.

Uw rekening digitaal of op papier

Ontvangt u de maandelijkse factuur nu nog op papier met de post en wilt u hem voortaan digitaal ontvangen? Of omgekeerd: wilt u uw digitale factuur voortaan liever op papier ontvangen? Neem dan contact met ons op.
 

U kunt naar de Wellerij in Heerlen komen om de huur te pinnen. Het is dan wel handig als u uw klantnummer bij de hand hebt. Contant betalen kan helaas niet. De Wellerij is van maandag t/m vrijdag open van 9.00 tot 17.00 uur. U hoeft geen afspraak te maken om langs te komen. 

Waar vindt u de Wellerij?

Spoorplein 43
6411 NZ Heerlen 
T: 045 – 404 86 00

Via uw persoonlijke account op MIJNweller kunt u makkelijk vanuit thuis zaken online regelen. U kunt hier ook via een veilige link de huur betalen. Het voordeel van online betalen via MIJNweller is dat u meteen een overzicht van al uw betalingen aan Weller heeft.

MIJNweller

Als u de huur handmatig wil overmaken via een betaallink kunt u contact met ons opnemen. U ontvangt dan een mail van ons en kunt de huur direct handmatig via deze veilige betaallink aan ons overmaken. U kunt de betaallink telefonisch via 045 – 404 86 00 of per mail via info@wellernet.nl aanvragen.

Pas op voor betalingsfraude

Het kan voorkomen dat u namens Weller een nepmail met een betaalverzoek ontvangt. Of dat mensen bij u aan de deur staan om de huur op te halen. Reageer nooit op deze verzoeken. Vertrouwt u een bericht van Weller niet? Neem dan meteen contact met ons op via 045 - 404 86 00 of kom langs in onze Wellerij.

#

Een handje hulp nodig?

Kunt u hulp gebruiken bij het regelen van de betaalwijze van uw keuze? Geen zorgen. Wij helpen u graag verder. Lukt het niet om de huur op tijd te betalen? Neem dan ook zo snel mogelijk contact met ons op. Samen kunnen we voorkomen dat rekeningen zich opstapelen. We kunnen dan meteen ook bekijken of u recht heeft op bijvoorbeeld huurtoeslag of gemeentelijke regelingen, zodat u voortaan makkelijker financieel rond kunt komen.

Hulp nodig met besparen? Bekijk onze VoorzieningenWijzer

VoorzieningenWijzer