Klacht melden

Bij Weller doen wij ons best om een goede service te bieden. Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat u niet tevreden bent.

U heeft bijvoorbeeld een reparatieverzoek doorgegeven en u bent het niet eens met hoe wij die melding hebben afgehandeld. U bent niet tevreden over hoe een Wellermedewerker zich tegenover u heeft gedragen. Of over hoe we ons onderhoudsplan uitvoeren. U kunt dan een klacht indienen. We nemen elke klacht serieus en verbeteren onze dienstverlening graag als er iets niet naar wens gaat.

Wat doet u als u het niet eens bent met Weller?

Op verschillende aspecten van onze dienstverlening kan er iets mis gaan. Hier hebben we de meest voorkomende klachten op een rij gezet. U ziet meteen waar u zich met uw klacht kunt melden. U ziet ook bij wie u terecht kunt als u bijvoorbeeld overlast wilt melden. Zo komt u meteen bij de juiste persoon terecht.

Hoe dient u een klacht in?

Dat doet u altijd schriftelijk. U kunt het klachtenformulier online invullen en samen met de gevraagde documenten verzenden. U kunt het formulier ook downloaden en mailen naar klachtencommissie@wellernet.nl of per post sturen naar de Klachtencommissie van Weller, Postbus 2, 6400 AA Heerlen.

Klacht indienen

En hoe gaat het daarna verder?

Weller behandelt alle klachten volgens een vastgesteld klachtenreglement

U stuurt uw klacht schriftelijk naar Weller. De klacht komt bij Weller binnen bij de secretaris van de klachtencommissie. U ontvangt vervolgens een ontvangstbevestiging.

De secretaris van de klachtencommissie schakelt de manager in die over uw klacht gaat. Hij/zij onderzoekt samen met u hoe de klacht zo snel mogelijk opgelost kan worden. Meestal wordt die oplossing snel gevonden en kunnen we uw klacht afhandelen.

Als het niet lukt om in overleg een oplossing te vinden, leggen wij de klacht voor aan de klachtencommissie. Vanaf dat moment is er sprake van een geschil. De klachtencommissie is een onafhankelijke commissie met vier afgevaardigden namens de Huurderkoepels van Weller en een onafhankelijke voorzitter. Zij onderzoeken uw klacht aan de hand van uw klachtenformulier en door u meegezonden stukken. 

Als het nodig is, nodigt de klachtencommissie u uit voor een hoorzitting, waarin u uw klacht kunt toelichten. Het is mogelijk dat u zich hiervoor door iemand laat bijstaan, die bijvoorbeeld voor u het woord doet. 


De leden van de klachtencommissie kunnen u en ons goed adviseren in het vinden van een oplossing waarmee iedereen verder kan.