Veelgestelde vragen over huren bij Weller
Wij ontvangen geregeld vragen over huren bij Weller, die wellicht voor u ook van belang kunnen zijn. We hebben een aantal vragen voor u op een rij gezet. Klik op de vraag van uw keuze, om hiervan het antwoord zichtbaar te maken!
Inschrijven
-
Waar kan ik me als woningzoekende inschrijven bij Weller?Inschrijven
Om u als woningzoekende bij Weller in te schrijven dient u een afspraak te maken. Dit kan telefonisch via ons Klanten Contact Centrum, bel: 045 - 404 86 00. Het intakegesprek zal plaatsvinden in een van onze wellerijen in Heerlen of Brunssum. U kunt aangeven waar uw voorkeur naar uitgaat.
Adres Wellerij Heerlen
Spoorplein 43 - 6411 NZ Heerlen
Adres Wellerij Brunssum
Raadhuisstraat 21B - 6444 AA Brunssum -
Moet ik de woning die Weller mij toewijst altijd accepteren?Inschrijven
Natuurlijk niet. Prettig wonen staat bij Weller voorop en dat is voor iedereen anders. Als de woning niet aan uw woonwensen voldoet, mag u ons voorstel afwijzen. Wij kijken dan gewoon verder.
-
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ik een huis van Weller toegewezen krijg?Inschrijven
Deze vraag is niet eenvoudig te beantwoorden. De wachttijd is o.a. afhankelijk van uw woonwensen en het vrijkomen van onze woningen. Tijdens het intakegesprek kan de adviseur klant een indicatie geven. In sommige situaties is het mogelijk dat u op basis van een urgentie voorrang krijgt.
> Lees hier meer over het inschrijven bij Weller -
Waarom verhuurt Weller geen woningen via www.thuisinlimburg.nl?Inschrijven
Wij vinden het verhuren van een woning een persoonlijke dienst. Daarom willen we graag met u in een persoonlijk gesprek kennismaken en uw woonwensen bespreken. Aan de hand van deze wensen gaan wij aan de slag om een passende woning voor u te vinden.
-
Ik heb dringend een woning nodig, kan Weller mij helpen?Inschrijven
In sommige gevallen is urgentie mogelijk. Bijvoorbeeld als u buiten uw schuld om in ernstige financiële problemen terecht bent gekomen. Bij calamiteiten, zoals brand. Als er sprake is van medische urgentie. Of als u samen met uw kinderen door echtscheiding op straat dreigt te komen; dit geldt voor gezinnen met drie kinderen of meer.
Mocht uw woningvraag urgent zijn, geef dit dan duidelijk aan in het intakegesprek. De adviseur klant bekijkt samen met de urgentiefunctionaris van Weller of u met voorrang een woning toegewezen kunt krijgen.
> Lees hier meer over het inschrijven bij Weller -
In welke gemeenten verhuurt Weller woningen?Inschrijven
Wij verhuren woningen in Heerlen, Brunssum en Schinveld.
-
Welke documenten moet ik meenemen voor het inschrijven als woningzoekende bij Weller?Inschrijven
Om u bij Weller als woningzoekende in te schrijven, dient u een aantal documenten direct mee te nemen voor uw intakegesprek. Om het u gemakkelijk en overzichtelijk te maken hebben wij deze documenten op een rijtje gezet:
> Lees hier alles over het inschrijven als woningzoekende bij Weller
> Download hier het complete overzicht van alle eventueel benodigde stukken
Short Stay
-
Is de huurprijs inclusief services?Short Stay
Alleen de huishoudelijke services, zoals schoonmaak en de wasservice worden apart berekend. Voor drie uur service per week betaalt u € 160,-.
-
Moet ik een Short Stay appartement per maand huren?Short Stay
Nee dat hoeft niet: de huur kan elke dag ingaan en ook per dag worden opgezegd.
-
Voor wie is Short Stay?Short Stay
Voor mensen die vanwege werk of een andere reden tijdelijk in Heerlen wonen. Of als u vanwege een verbouwing of verhuizing tijdelijk niet in uw eigen huis kunt wonen. Ook bedrijven kunnen Short Stay appartementen huren voor hun medewerkers.