Bestuur en Toezicht

Iedereen bij Weller is zich bewust van de maatschappelijke rol die wij vervullen voor de bewoners en de kwaliteit van het wonen in onze regio. Het bieden van een goed en veilig thuis zien wij als een kernwaarde. Daar gaan wij verantwoord, integer en transparant mee om. 

Bestuur

Weller is een stichting: Stichting Weller Wonen is onze volledige naam. De dagelijkse leiding is in handen van een directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder zet het strategisch beleid van Weller uit. Daarnaast zorgt de directeur-bestuurder voor continuïteit, aansturing van het personeel, optimalisering en controle van de bedrijfsprocessen en financiën.

Toezicht

Het toezicht op Stichting Weller Wonen is in handen van een Raad van Commissarissen. De Raad benoemt de directeur-bestuurder en is ook een belangrijk klankbord voor het bestuur. Daarnaast heeft de Raad van Commissarissen een controlerende functie. De Raad ziet erop toe dat Weller de gewenste volkshuisvestelijke prestaties, kwaliteit én continuïteit van de dienstverlening en bedrijfsvoering realiseert.

De Raad van Commissarissen van Weller bestaat uit vier leden en een voorzitter. De leden kunnen voor een periode van (maximaal) vier jaar worden benoemd. Zij kunnen vervolgens herbenoemd worden voor een tweede periode – al dan niet aaneengesloten aan de eerste periode. In totaal mogen de leden maximaal acht jaar lid blijven van de RvC. Twee leden van de Raad zijn huurderscommissarissen; zij vertegenwoordigen de huurders in de Raad en brengen de huurdersbelangen onder de aandacht.

De leden van de Raad van Commissarissen van Weller zijn onafhankelijk. Zij ontvangen een vergoeding voor hun werk, die past binnen de richtlijnen van de Wet Normering Topinkomens.

Bestuur

#

Barry Braeken

Directeur-Bestuurder

 

 

Raad van Commissarissen

#

Irene Thuis

Voorzitter Raad van Commissarissen / Huurderscommissaris / Wonen en Zorg

 

Benoeming: 1 juni 2021
Herbenoemd: 1 juni 2025 
Uittredend: uiterlijk 1 juni 2029

 

Nevenfunctie: voorzitter Stichting Leergeld Parkstad Limburg

#

Ronald Frins

ICT en Datagovernance

 

Benoeming: 1 oktober 2023
Einde eerste termijn: uiterlijk 1 oktober 2027
 

Functie: directeur bedrijfsvoering Wooninc.

#

Rachelle Rijk

Financiën en Control

 

Benoeming: 15 april 2021
Herbenoemd: 15 april 2025
Uittredend: uiterlijk 15 april 2029

 

Functie: directeur bij De Volksbank

#

Marjo Hendriks

Huurderscommissaris / Sociaal Domein

 

Benoeming: 11 april 2025
Einde eerste termijn: 11 april 2029
 

Functie: directeur Sociaal Domein, Gemeente Maastricht

 

Nevenfuncties: lid Raad van Toezicht SOML Stichting Onderwijs Midden-Limburg

#

Ronald Wilmes

Strategie en Vastgoedontwikkeling

 

Benoeming: 1 mei 2025
Einde eerste termijn: 1 mei 2029

 

Functie: hoofd vastgoed Maastricht University (tot 1 juni 2025)

 

Nevenfuncties: directeur IBA Parkstad (het IBA-project van Weller is afgesloten), lid Raad van Toezicht Stichting Pergamijn, lid Bouwforum Leonardo Da Vinci, lid Serviceclub Lions Maastricht Euregio