surfen op internet

Inschrijven bij Weller

Bent u op zoek naar een woning, garage of bedrijfsruimte in de gemeente Heerlen, Brunssum of Schinveld? Afhankelijk van wat u zoekt, waar u wilt wonen en hoeveel u kunt besteden, zijn er verschillende mogelijkheden.

Maak een afspraak en schrijf u in

De eerste stap op weg naar het zoeken en vinden van een woning naar uw wens, begint met een intakegesprek. Tijdens dit gesprek leren wij u beter kennen en wordt u officieel ingeschreven als woningzoekende. Wij gaan dan aan de slag met het vinden van de juiste woning voor u. Het intakegesprek duurt ongeveer een half uur en is in de Wellerij in Brunssum (maandag tot vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur) of in de Wellerij in Heerlen (maandag tot vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur, elke donderdag tussen 09.00 en 19.00 uur).

Naar de contactgegevens van Weller

Afspraak maken?

U dient vooraf telefonisch een afspraak te maken, om u als woningzoekende bij Weller te komen inschrijven. Hiervoor kunt bellen met ons Klanten Contact Centrum.

Bel (045) 404 86 00

Belangrijk, benodigde documenten!

Voordat u zich als woningzoekende bij Weller kunt komen inschrijven, dient de onderstaande gegevens in uw bezit te hebben en mee te nemen naar het intakegesprek. Zonder deze gegevens kunnen wij geen afspraak met u maken om u in te schrijven!

  • Geldig legitimatiebewijs (origineel).
  • Voorlopige of definitieve aanslag inkomstenbelasting over 2016 of 2017, of een inkomensverklaring over 2016 of 2017. Deze is aan te vragen via de Belastingtelefoon: 0800-0543. Deze kunt u ook downloaden via: www.belastingdienst.nl. Hiervoor dient u dan in te loggen met uw DigiD code. Zijn de gegevens over 2017 nog niet bekend, neem dan de gegevens van 2016 mee.
  • Actuele inkomstengegevens (loonstrook of uitkeringsspecificatie). Bankafschriften zijn niet toereikend!
    (bij weekloon: 4 opeenvolgende weekstroken).
  • Uittreksel inzake uw woonhistorie (uit Basis Registratie Personen, BRP). Dit uittreksel kunt u tegen betaling opvragen bij de afdeling bevolking van uw gemeente. Bij gemeente Heerlen dient u hiervoor een afspraak te maken. Alleen een officieel document van de gemeente is akkoord. Voor huurders van Weller is dit document niet noodzakelijk.

Indien van toepassing:

  • Verhuurdersverklaring van huidige verhuurder.
  • Bewijs van inschrijving onderwijsinstelling (alleen bij voltijd studie).
  • Overzicht van DUO (studiefinanciering).
  • Convenant/voorlopige voorziening inzake echtscheiding/verbreken samenlevingsconvenant.
  • Gegevens van inwonende kinderen (naam, geslacht en geboortedatum).
  • Ondernemers: resultatenrekening, prognose van het lopende jaar op basis van voorlopige aanslag, opgesteld door een erkend accountants bureau.

Woont u reeds bij Weller, dan heeft u het BRP-uittreksel en verhuurdersverklaring niet nodig! Onze relatiebeheerders adviseren u persoonlijk, en helpen u bij het vaststellen van uw woonwensen. Aan de inschrijving als woningzoekende zijn bij Weller géén kosten verbonden. Wij rekenen daarnaast ook géén bemiddelingskosten.

Let op: alleen wanneer alle stukken compleet zijn, kunnen wij u en uw eventuele partner/echtgenoot pas inschrijven!

Download hier het complete overzicht van alle eventueel benodigde stukken

surfen op internet


Wij helpen u graag

Sinds 1 januari 2016 hanteert de overheid het inkomensafhankelijk toewijzen van huurwoningen. Dit betekent dat niet iedereen voor elke huurwoning in aanmerking komt. Wilt u weten voor welke huurprijs u in aanmerking komt? Klik dan hieronder op de link voor de huur/inkomenstabel.

Download hier de huur/inkomenstabel over 2018

Naar de overheidsregels toewijzing naar inkomen

Naar de informatie over woonruimte bemiddeling en urgentie

Naar onze voorbeeldwoningen