verhuizen

Meer informatie over huuropzeggen

Op deze pagina vindt u meer informatie over wat er zoal meer bij verhuizen komt kijken.

Vooropname

We maken met u een afspraak om uw woning op te komen nemen. We noemen dat ook wel de eerste woningopname of eerste inspectie. We kijken dan naar de eventuele veranderingen die u heeft aangebracht in de woning. Of naar zaken die u moet vervangen voor vertrek. Want een woning moet in goede staat en zonder gebreken achtergelaten worden. Het kan zijn dat we veranderingen overnemen en daar een eventuele vergoeding tegenover stellen. Maar het kan ook zijn dat we u vragen om door u aangebrachte veranderingen te verwijderen. Want als er sprake is van slechte kwaliteit of verouderde technische staat, dan kan de volgende bewoner er niets mee. Bij de opname moet u of iemand die u machtigt aanwezig zijn. Daarvoor moet u wel een schriftelijke machtiging maken, die u in de Wellerij of via uw relatiebeheerder.

Overname van spullen door de nieuwe huurder

Weller gaat zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe huurder voor uw woning. Het kan zijn dat hij of zij geïnteresseerd is in overname van de door u aangebrachte zaken. Men is in ieder geval niet verplicht iets van u over te nemen. Wanneer de nieuwe huurder niets van u overneemt, zult u deze zaken zelf moeten verwijderen en zo de woning/garage/berging netjes achterlaten. Als er wel interesse in overname blijkt te zijn, dan maakt u zelf afspraken met de nieuwe huurder. Uw relatiebeheerder wil wel graag weten wat u afspreekt, en gebruikt daarvoor het overnameformulier waarop precies vermeld staat wat de nieuwe huurder wel of niet overneemt.

Schoon en schadevrij

Het valt niet mee, maar u moet er voor zorgen dat u de oude woning helemaal schoon, stofvrij, zonder schade en volledig leeg oplevert. Alles moet er weer netjes en verzorgd uitzien. Ook mogen kozijnen en ramen niet beschadigd zijn. Zaken als plakfolies, stickers of lijmresten etc. dient u te verwijderen. Een hele lijst. Uw relatiebeheerder maakt bij de vooropname een helder overzicht van wat er allemaal moet gebeuren. Het is dus handig om Weller op tijd op de hoogte te brengen van uw verhuisplannen.

Goede staat betekent onder andere:

  • Wanden behang klaar
  • Schrootjes etc verwijderen
  • Wandbekleding verwijderen
  • Gaten dichtmaken
  • Alles spijker- en schroefvrij
  • Stoffering verwijderen
  • Rails weghalen
  • Vloerbedekking eruit
  • Lijmresten verwijderen
  • Bijbouwsels weghalen
  • Etc.
klussen

Overhandigen sleutels en eindopname

Zowel de sleutels van binnen als buiten moet u overhandigen aan de relatiebeheerder, die verantwoordelijk is voor de eindopname. Hij of zij kijkt samen met u of de actielijst afgewerkt is en of de afspraken, die u samen hebt gemaakt tijdens de vooropname, zijn nagekomen. U mag de sleutels in ieder geval nooit zelf overhandigen aan de nieuwe huurder. Als u de woning in goede staat achterlaat dan eindigt de huur op de dag waarop de overeenkomst eindigt. Als u ons gemachtigd heeft, dan hoeft u niets speciaals te doen, dat regelen wij voor u. Als Weller nog werkzaamheden moet verrichten omdat er een aantal zaken niet opgeleverd zijn zoals afgesproken, dan zijn de kosten voor uw rekening en ziet u deze terug op de eindafrekening.

Niet vergeten, uw adres ook doorgeven aan:

  • Essent (0900 - 1550)
  • Waterleidingmaatschappij Limburg (043 - 309 09 09)
  • Noteer voor de zekerheid ook alle meterstanden
  • Neem contact op met KPN voor het verhuizen van uw telefoonaansluiting (0800 - 0402)
  • Meld uw verhuizing bij de gemeente, afdeling bevolking. Heerlen (14 045), Brunssum (045 - 527 8555), Schinveld (045 - 527 87 87)
  • En natuurlijk alle vrienden en bekenden